Another situation - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Joyce en Melissa Uganda - WaarBenJij.nu Another situation - Reisverslag uit Wairaka, Oeganda van Joyce en Melissa Uganda - WaarBenJij.nu

Another situation

Blijf op de hoogte en volg Joyce en Melissa

31 Oktober 2012 | Oeganda, Wairaka

Lieve lezer!

Het één is nog niet voorbij, of de volgende uitdaging staat al op ons te wachten.
Ik (Melis) heb maandag nog een extra medicijn gekregen ter ondersteuning van mijn maag. Mijn maag kon er ook wel tegen, maar de rest van mijn lichaam werd er minder blij van.. overal op mijn huid ontstonden grote rode, jeukende vlekken. Gister merkte ik al wat aan mijn lichaam, maar niet zodanig dat ik er naar van was. Gister avond klaagde ik nog dat ik gek werd dat ik de hele avond lek werd geprikt door alle muggen, maar deze keer mag ik de muggen niet de schuld geven. 'S avonds kon ik niet in slaap vallen, mijn hele lichaam jeukte. Toen ik mijn huid zag, schrok ik me kapot! Overal uitslag! Gauw heb ik Joyce wakker gemaakt en gelukkig was er in Nederland een lieve moeder wakker, die online was op Skype. Samen hebben we nagedacht over wat we het beste konden doen. De plekken op mijn lichaam waren helemaal warm en het jeukte verschrikkelijk; we hebben er koude yoghurt op gedaan, wat erg verzachtend en verkoelend werkt. Ondertussen maar genoten van een Hollandse stroopwafel die we in een pakketje mochten ontvangen en op internet zoeken naar mogelijke oorzaken. Ook mochten we weer een kaartje openmaken vanuit Hebron! Fijn om een bemoediging te ontvangen op deze momenten!
Na een koude douche om de yoghurt er af te spoelen toch maar proberen om te slapen. Maar dat lukte niet helemaal. Na een uur zonder geslapen te hebben, werd de jeuk te heftig en moesten we weer aan de yoghurt. Dit is 3 keer gebeurd. Tegen de ochtend, rond kwart voor 6 vielen we dan eindelijk in slaap, voor 3 uurtjes. Toen we wakker werden was de jeuk was nog niet voorbij en de rode plekken hadden zich verplaatst. Vanmorgen hebben we de Australische arts gebeld en zij heeft een medicijn voorgeschreven tegen allergische reacties, want alles duidt erop dat dat het is. Op dit moment is mijn huid nog steeds niet in orde, dus laat die medicijnen maar komen!
Joyce zorgt enorm goed voor me. Midden in de nacht mocht ik haar wakker maken en stond ze al weer klaar met het bekertje yoghurt. Joyce en Anne-Marie zijn nu naar de stad om voor mij medicijnen te halen. Door de rode modder nog wel, want het heeft hier behoorlijk geregend. Wat een toppers!

Soms is het wel behoorlijk pittig, de ene uitdaging na de andere, maar gelukkig is de strijd die wij strijden al lang overwonnen en dat is wat we voor ogen mogen houden!

We houden jullie op de hoogte van hoe het verder gaat!
Liefs, Joyce en Melis

  • 31 Oktober 2012 - 11:17

    Linda:

    En zo doen we dat he meiden: we kijken wat er aan de hand is, we balen dan als het tegen zit en leunen even tegen elkaar aan, daarna zoeken naar mogelijkheden en omarmen de oplossing.
    Als er toch 1 ding is wat ik zo in jullie bewonder, dan is het wel jullie enorme doorzettingsvermogen.
    Dikke knuffel van een trotse en dankbare moeder.
    Liefs, mama

  • 31 Oktober 2012 - 12:19

    Herma:

    Wat fijn om zo'n moeder te hebben en lieve vriendinnen.
    Een allergische reactie was ook mijn eerste reactie toen ik je verhaal las.
    Maar wat een oplossing om met yoghurt de nacht door te komen totdat er een arts geraadpleegd kan worden en het juiste tegengif gegeven kan worden.
    Hoop dat deze tegenslag snel voorbij zal zijn en je weer volop aan de slag kan gaan.
    Ook van mij een dikke knuffel en ook een voor Joyce voor haar lieve zorg.
    Liefs, Herma

  • 31 Oktober 2012 - 14:52

    Jorim:

    Pff, hefitg hoor.. Sterkte ermee!

  • 31 Oktober 2012 - 16:44

    Suzanne:

    Hoi Melis!

    Wat vervelend!
    Sterkte ermee! Ik denk aan je in mijn gebed!<3

    Knuffel van Suus

  • 31 Oktober 2012 - 21:59

    Linda:

    Lieve Melis,

    Wat ontzettend naar, irritant en lastig! Ze zeggen wel eens dat jeuk erger is dan pijn, maar dat weet ik niet. Ik weet wel dat het je helemaal "dol" kan maken.... Ik wens je heeeel veeeel sterkte en hoop dat je medicijnen er snel zijn en dat ze ook snel werken!!
    Ik leef met je mee en denk aan je.

    Veel liefs, een kus en een knuffel van Linda

  • 01 November 2012 - 14:34

    Marry:

    Tjonge jonge Melis,
    Wat heftig, vreselijk als je zoveel jeuk hebt. Hopelijk werken die medicijnen snel! Vanmorgen tijdens de bidstond opnieuw veel voor jullie gebeden. Ik heb bewondering voor jullie hoe jullie zo klaar staan voor elkaar!
    Veel liefs!

  • 01 November 2012 - 14:34

    Marry:

    Tjonge jonge Melis,
    Wat heftig, vreselijk als je zoveel jeuk hebt. Hopelijk werken die medicijnen snel! Vanmorgen tijdens de bidstond opnieuw veel voor jullie gebeden. Ik heb bewondering voor jullie hoe jullie zo klaar staan voor elkaar!
    Veel liefs!

  • 03 November 2012 - 16:52

    Gerda:

    Veel Kracht toegebeden, Melissa. Hopelijk ben je op het moment dat ik dit schrijf al weer wat opgeknapt.

    Jullie zijn allebei kanjers, staande op de Rots.

    Shalom, Gerda.

  • 05 November 2012 - 07:51

    Hendrieke En Jan:

    Lieve meiden, jullie moeten wel laten zien hoeveel doorzettingsvermogen met elkaar hebben. Super!!!
    Vandaag is het 5 november: lieve Melis,van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En een dikke knuffel van ons tweetjes uit een regenachtig Elburg.
    We zullen er vandaag nog eentje op nemen hoor!
    Groetjes Jan en Hendrieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce en Melissa

Actief sinds 06 Juni 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 10609

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 01 Maart 2013

Serve like You served

Landen bezocht: